Polikistik Over Sendromlu (PCOS) Kişiler Nasıl Beslenmeli ?

Polikistik over sendromu  (pcos) olan kişiler genellikle armut şeklinde vücut tipine sahiptir. Sıklıkla, bacaklarında dolaşım sorunları ve ödem yaşarlar. Kilo vermek konusunda  biraz zorlanırlar. Ancak endişeye gerek yok, vazgeçmedikleri takdirde tüm kilolarını verebilirler.

Hipofiz bezinden salgılanan LH ve FSH hormonlarının anormal şekilde üretilmesinden kaynaklanan polikistik over sendromu, yumurtalıklardaki aylık düzenli yumurtlamayı engelleyerek erkeklik hormonunun fazla salgılanmasına sebep olabilmektedir. Özellikle doğurganlık dönemindeki kadınlarda görülen ve en önemli belirtisi adet düzensizlikleri olan PCOS’u yaşayan hastaların yüzde 70 ila 80’i yumurtlama dengeleri bozulduğu gebe kalma ile ilgili sorun yaşamaktadır.

Polikistik over sendromu (pcos) olan kadınlar ,vücut ağırlıklarının %5’ini kaybettiklerinde bile yumurtlamaları %60 düzelir, regl dönemlerinde sorun yaşamamaya başlarlar. kilo verirken yağ dokusu kaybı özellikle polikistik over sendromu (pcos) olan hastalarda çok önemlidir. Çünkü yağlı doku özellikle de göbek ve basen çevresindeki yağlanma yumurtalıklar üstüne baskıyı artırır.

Polikistik over sendromu (pcos) olan kişilerin beslenmesinde dikkat etmesi gerekenler ;

1-Glisemik indeks diyeti yani kan şekerini yavaş bir şekilde yükselten diyet çok başarılıdır. Mutlaka uygulamalarını tavsiye ederim.

2-Akdeniz diyeti çok başarılıdır. Akdeniz diyetinde ağırlıklı balık, sebze, meyve, kuru yemişler ve zeytin yağı bulunmaktadır.

3-Ilımlı ketojenik diyet işe yaramaktadır. Yani agresif protein değilde birazda kaliteli karbonhidrat içermelidir.

4-Bol su içmek önemli kriterdir. Ancak her zaman kaç litre diye sorulur ?. Basit hesabı kilo çarpı 30 dur. Bu rakamı gün içinde tüketmelisiniz.

5-Akşam 20:00 den sonra yemek yememek aslında işin püf noktası

6-Yeterli ve kaliteli uyku şart. Bilhassa yatmak için gece 24:00 geçmemek gerekli.

7-Mutlaka egzersiz yapılmalı. Haftada 3-4 gün 10.000 adım , diğer günler ise direnç egzersizleri olmalıdır.

8-Dolaşım sorunlarına karşı masajlar çok iyi gelir

9- Yeşil çay günde 1-2 fincan ödem sorununa çözüm olur.

10-Kafein mutlaka azaltılmalıdır. Günde en fazla 1 kahve ve 1-1 çay tüketimi önerilir.

11-Tam tahıl ,tam buğday ekmeklerini tercih edin

12-Sabah kahvaltısında mutlaka yumurta olsun

13-Öğle ve akşam yemeklerinde mutlaka lif kaynağı salata ve/veya sebze yemeği olsun. Yanında ızgara yada haşlama et grubu tercih edin

14-Haftada 1-2 kez kurubaklagil yemeği ile bitkisel proteinden zengin beslenebilirsiniz.

15-Ara öğün mutlaka yapın ki akşam yemeğine çok aç gitmeyin. En iyi ara öğün seçeneği meyve ve kuruyemiş grubudur.

16-En önemli madde ise güne pozitif enerji ile başlamaktır.


Sağlıkla ve aşkla kalın

Diyetiysen Neslihan Öztürk Aktepe


Etiketler:,
23.05.2022 12:00

Dutun Faydaları

Bu yazı dikkatinizi çekebilir

Dutun Faydaları