Sıcak Havalarda Beslenme Nasıl Olmalı?

Sıcak havalarda beslenme çok önemlidir. Çünkü terlemeye bağlı, hatta terlemeseniz bile su kaybı olur. Aşırı elektrolit kaybı ise halsizlik, baş ağrısı, yorgunluk, konsantrasyonda azalma ve tansiyonda dengesizlik yapar.

Sıcak havalarda beslenme de en çok dikkat edilmesi gereken içtiğiniz su miktarıdır. Terlemeseniz bile deriniz solunum, ter, idrar ve dışkı ile su kaybeder. Kaybedilen suyu içme suyu ile tamamlamak gerekir.

Yeterli su içme oranınızın en iyi göstergesi idrarınızın rengi ve kokusudur. İdrarın rengi açık sarı olmalı ve kokusuz olmalıdır. Eğer idrarınız bu kriterlerde değilse yeterli su içmemişsiniz demektir.

Sizlere bu yazımda sıcak havalarda beslenmeyi kısaca anlatacağım. Yazdığım bu önemli ip uçları eminim ki çok işinize yarayacak…

Sıcak havalarda beslenirken dikkat edilmesi gerekenler ;

1-Aşırı yağlı ve şekerli besinler tüketmeyin

2-En uygun diyet modeli akdeniz diyetidir. Balık, sebze, meyve, zeytinyağı, kuru yemişler gibi…

3-Elektrolit kaybına karşı önlem olarak öğünlerde yada ara öğünlerde ayran yada cacık tüketin

4-Kızartmalı ve ağır et yemekleri yerine fırında ızgara, buğulama, haşlama tekniklerini kullanın

5-Akdeniz diyetini uygularken mutlaka haftada 2 kez balık yanında da bol yeşillikli salata tüketin. Balık tercihiniz ızgara yada buğulama olursa sindirim çok daha kolay olur.

6-Kan şekerini hızla yükseltip hızla tekrar düşüren şerbetli tatlılar yerine canınız illaki tatlı istiyorsa dondurma ve/veya sütlü tatlılar tercih edin

7-Akşam yemeğinizi olabildiği kadar hafif tutun. Mesela sindirimi kolay olan sebze ve yanında yoğurt olması sizi çok rahatlatır

8-Akşam yemeğiniz mümkünse 20:00 geçmesin. Geç saatte yemek yediğinizde sıcak havalarda sindirim sorunları ve uyku sorunları yaşayabilirsiniz.

9-Akşam yemeğinizi eğer daha geç bir saatte tüketecekseniz öğleden sonraki ara öğün bir değil iki olsun. Böylece kan şekeri dengeniz bozulmaz. Siz akşam çok büyük bir açlıkla yemeğe oturmazsınız.

10-Sıcak havalarda beslenme konusunda her zaman söylediğim şeydir bu mayonez ve krema konusu. Her ikisi de sıcakta çabuk bozulur. Aman dikkat diyorum.

11-Sıcak havalarda en çok rastlanılan sağlık sorunu herkesin iyi bildiği üzere “ishal” dir. Sebze ve meyveleri çok iyi yıkamak ve yemekleri bilhassa etleri sıcakta bırakmamak gerekli. Üzerine sinek konma durumu ise aslında başlı başına bir sorundur. Lütfen dikkat edin.

12-Su konusu tartışmasız çok önemlidir…

13-Asitli içecekler sizi sıcak havalarda susatır. Onların yerine içecek tercihiniz ayran, su, kefir, maden suyu olsun.

14-Tuz oranına dikkat edin. Çünkü sıcak havalarda hiçbir şey yapmasanız da ödem tutarsınız. Üstüne bir de tuza dikkat etmezseniz tansiyon yükselmesi dışında tabiri yerinde ise “davul gibi” şişersiniz.

15-Besin zehirlenmelerine dikkat edin. Dışarda yemek yiyecekseniz bildiğiniz ve güvenilir yerleri tercih edin derim.

16-Sıcak havalarda bile 7-8 saat kaliteli uyku uyumaya özen gösterin

17-Sabah yada akşam serinliğinde her gün tempolu 1 saatlik yürüyüşler yapmayı ihmal etmeyin


Sağlıkla ve aşkla kalın

Diyetiysen Neslihan Öztürk Aktepe


Etiketler:,,
30.07.2022 12:00